Çin Ürünlerinin Ülkemiz Üzerinden Avrupa’ya Aktarılması Hakkında

Sayın Üyemiz, 

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden alınan (TOBB) alınan 26.04.2022 tarihli bir e-postada; Rusya-Ukrayna krizi sonrasında Avrupa-Orta Asya arasında kuzey koridor üzerinden yürütülen taşıma işlemlerinin, kuzey koridorunda yaşanan aksamalar nedeniyle, ülkemiz üzerinden gerçekleştirilmeye başlandığı bildirilmektedir. 

Bununla birlikte Çin Halk Cumhuriyeti Taşıma Dernekleri Birliğinin ihracat ve ithalat yüklerini Avrupa ülkelerine gönderebilmek amacıyla ülkemiz nakliyecileri ile işbirliği gerçekleştirmek için Birlikten yardım talebinde bulunduğu belirtilmektedir. 

Her ne kadar Ülkemiz ile Çin Halk Cumhuriyeti arasında imzalanan ikili karayolu anlaşması karşılıklı olarak yürürlüğe girse de, araçlarımızın Çin topraklarına girmesinin COVİD19 pandemisi nedeniyle mümkün bulunmadığı ve Çin Halk Cumhuriyeti Taşıma Dernekleri Birliğinin önerilen yöntemlerle Çin'de üretilen eşyaların Avrupa'ya nakli için ülkemiz taşıma ve lojistik sektörümüze katma değerli hizmet yaratılabileceği ifade edilmektedir. 

Bu kapsamda Çin Halk Cumhuriyeti Kefil Kuruluşu ile yapılan çalışmalar neticesinde taşımaların; 

1- Çin-Kazakistan sınırında yer alan iki bölgede yüklerin, aşağıda açıklandığı şekilde, Türk aracına yüklenmesi ve Avrupa'ya gönderilmesi, 

  • Türk aracı Kazakistan'ın Dostyk bölgesine gelir. Kazak çekici, Türk Yarı Römorkunu alıp Çin'e götürür, yükleyerek geri getirir ve Türk çekiciye teslim eder. Türk çekici yükü doğrudan Avrupa'ya götürür. (Bu işlem 2-3 gün sürebilir.) 
     
  • Türk aracı Kazakistan'ın Bakty bölgesine gelir. Kazak çekici, Kazak yarı römork ile Çin'den  yükü getirir ve yük Türk Yarı Römorkuna aktarılır. Türk çekici yükü doğrudan Avrupa'ya götürür.       

2- Çin yüklerinin Özbekistan Osh veya Taşkent'e indirilmesi, yükün buradan Türk araçlarına aktarılarak doğrudan AB'ye gönderilmesi, 

3- Çin yüklerinin doğrudan Türkiye'ye indirilmesi ve ülkemizden Türk araçlarıyla Avrupa'ya gönderilmesi şeklinde gerçekleştirilebileceği, 

4- Taşımalarda kullanılacak araç tiplerinin ve ölçülerinin aşağıdaki şekilde olabileceği; 

Box Truck

İç boyut: U*G*Y* (m) 13,3*2,46*2,55

hacim (m3) 83,4

Tilt Truck

İç boyut: U*G*Y* (m) 13,6*2,48*2,68

Hacim (m3) 90,4

Mega Tilt

İç boyut: U*G*Y* (m) 13,6*2,48*2,92

Hacim (m3) 98,5 

5- Aylık taşıma hacminin 150 ila 300 araç olacağının öngörüldüğü belirtilmekte olup, anılan taşımalarla ilgilenen üyelerin İngilizce yeterliliğe sahip personeline ait iletişim bilgilerinin acilen Birliğe (selcan.balantekin@tobb.org.tr) iletmesi halinde Çin'de yerleşik firmalar ile nakliyecilerin irtibatının sağlanabileceği bildirilmektedir.

Sosyal Medyada Biz

ITO Symbol