ABD-Kanada Odaklı Uçtan Uca E-İhracat Çözümleri Projesi
Detaylar ve başvuru kayıt formu için tıklayınız.

Sayın Üyemiz,
5986 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan E-İhracat Destekleri Hakkında Karar kapsamında, T.C. Ticaret Bakanlığı’nca %75 oranında desteklenecek olan, “ABD-Kanada Odaklı Uçtan Uca E-İhracat Çözümleri Projesi”, TİM E-İhracat Sekretaryası koordinasyonunda, Odamız tarafından yürütülecektir.
Proje katılımcısı firmaların her biri için özel olarak hazırlanacak “E-İhracat Yol Haritası ve Pazara Giriş Raporları” çerçevesinde,
- ABD ve Kanada odağında e-ihracata yönelik pazara giriş stratejilerinin oluşturulması,
- Rekabetçi olabilecek ürünler belirlenmesinin ardından, çevrimiçi pazaryerlerinde ve dijital platformlar üzerinden satışı için gerekli altyapı ihtiyacının belirlenmesi,
Hedeflenmektedir.
E-ihracat danışmanları aracılığıyla 1 yıl boyunca her firma için toplam 36 adam/gün danışmanlık hizmeti sunulması planlanmaktadır.
Proje kapsamında, 10 ila 15 firmanın başvurusu kabul edilecek olup, başvurular sektör, ürünler ve markalar bazında değerlendirilecektir.
Proje Katılım Bedeli
- Maliyetlerin %25’i firmalarca karşılanacak olup, kalan %75’lik bölümün prefinansmanı ise İstanbul Ticaret Odası tarafından sağlanacaktır.
- Proje katılımcısı firmalara sağlanacak olan 36 adam/gün danışmanlık bedeli 3 taksit olarak temin edilecektir.
- Olası destek dışı tutarlar katılımcı firmalarca karşılanacaktır.
Ödeme Planı
- ₺ 25.000/Firma (Proje Giriş Bedeli)
- ₺ 35.000/Firma (E-İhracat Workshopları tamamlandıktan sonra)
- ₺ 40.000/Firma (E-ihracat altyapı geliştirme süreci tamamlandıktan sonra)
Son Başvuru Tarihi: 7 Şubat 2025
Başvuru için tıklayınız. https://tr.surveymonkey.com/r/e-ihracat
Proje Dönemleri
- E-İhracat Planlama Dönemi (2 Ay)
Mevcut durum analizi ve E-ihracat yol haritası raporu
- Mevcut dijital-yönetsel kapasite analizi, (Websayfası, E-ticaret sitesi, e-ihracat sitesi, sosyal medya varlıkları, online marketing platformları ve diğer pazaryerlerindeki mağazaları, CRM, Ödeme Sistemleri, Ürün fiyat analizi, pazara giriş stratejileri, lojistik-depolama ihtiyaçları, iade değişim süreçleri, Satış sonrası hizmetler, firma idari yapısı, yasal süreçler, ürün güvenliği ve standartlar),
- Hedef pazar analizi,
- Hedef pazaryeri analizi,
- Arama trendleri,
- Ürün rekabet analizi,
- Pazaryeri ve online platform seçimi,
- Hedef kitle analizi,
- Online marketing stratejisi ve bütçe yönetimi,
- Lojistik depolama stratejisi,
- Ödeme sistemleri,
- Satış hedefleri doğrultusunda gerekli altyapı ihtiyacının belirlenmesi,
- E-İhracata Hazırlık Dönemi (2 Hafta)
Toplu E-İhracat Workshopları
Firma bazlı e-ihracat yol haritası raporları çerçevesinde her firmanın ilgili personelleri ile altyapı geliştirme ve e-ihracat süreç yönetimi için gerekli toplu eğitimler,
- E-İhracat Altyapı Geliştirme Dönemi (3.5 Ay)
E-İhracat Danışmanlığı
- Firma bazlı e-ihracat yol haritası raporları çerçevesinde her firma için özel olarak belirlenen aksiyon planlarının uygulanması,
- Altyapı gereksinimlerinin tamamlanması,
- Hedeflenen ürünlerin belirlenmesinin ardından, hedef pazarda rekabetçi hale getirilmesi, (maliyet, ambalaj, tasarım vb.)
- İK ve Yönetsel organizasyonun tamamlanması,
- Yasal süreçlerin tamamlanması,
- E-İhracat Performans İyileştirme Dönemi (6 Ay)
E-İhracat Danışmanlığı
E-ihracat aksiyon planlarının uygulanması sonrası firmalarla eşleştikleri danışmanın düzenli periyotlarda e-ihracat performanslarının yönetimi, belirlenmiş satış hedeflerine ulaşmak üzere gerekli iyileştirmelerin yapılması ve her firmanın kendi e-ihracat süreçlerini sürdürülebilirliğinin sağlanması.